• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 20 بهمن 1399
کد مطلب : 124079
+
-

کیوسک/ روزنامه العربی الجدید [قطر]/ دادگاه لاهه؛ هزینه عدالت برای اسرائیل


حکم اخیر دادگاه جنایات بین‌المللی لاهه مبنی بر صلاحیت دیوان کیفری برای رسیدگی به پرونده‌های جنایی در داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین، نگرانی گسترده مقامات رژیم صهیونیستی را به‌دنبال داشته است. به روایت روزنامه العربی الجدید، صدور این حکم می‌تواند مقدمه‌ای برای پیگرد قانونی جنایات رخ داده توسط نیروهای نظامی و امنیتی اسرائیل در فلسطین باشد. دولت نتانیاهو در واکنش به این حکم اعلام کرده است؛ مداخله هیچ دادگاهی غیر از دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی در مسائل سرزمین‌های اشغالی را به رسمیت نمی‌شناسد.

روزنامه نیویورک تایمز [آمریکا]
بحران دوباره در مرزهای آمریکا


نیویورک تایمز نوشته که با توقف سیاست‌های سختگیرانه دولت ترامپ و اعلام سیاست‌های جدید دولت بایدن برای پذیرش مهاجران، صدها مهاجر غیرقانونی در پشت مرزهای آمریکا در خاک مکزیک تجمع کرده‌اند. هزاران نفر هم که در کمپ‌هایی در نزدیکی مرز زندگی می‌کردند، به سمت مرز به راه افتاده‌اند.  

روزنامه ایندیپندنت [انگلیس]
تظاهرات میانماری‌ها علیه کودتا


ده ها هزار نفر از ساکنان شهر یانگون، بزرگ‌ترین شهر میانمار در اعتراض به کودتای اخیر نظامیان در این کشور تظاهرات کردند. به نوشته ایندیپندنت، این راهپیمایی با وجود موج بازداشت مخالفان و اختلال شدید در دسترسی به اینترنت انجام شده است. گزارشی مبنی بر درگیری میان مردم و نیروهای امنیتی منتشر نشده است.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید